Selecteer een pagina

Gisteren was het dan echt zover, het was 11 mei 2020 en de deuren van de salon mochten weer open. Het voelde onwerkelijk, ik had namelijk niet verwacht dat ik al zo snel weer aan het werk zou mogen. Nadat ik de hele salon een schoonheidsbehandeling heb gegeven en gewapend met mondkapje en mijn gezichtsmasker was ik klaar voor mijn eerste klanten.

De schoonheid van vertrouwen

“Zullen je klanten weer terugkomen?” vroeg mijn vriendin laatst, tijdens ons videobel-afspraak-momentje. Toen ik mijn bedrijf startte heb ik altijd vertrouwen gehad dat ik klanten zou krijgen. Na mijn zwagerschapsverlof zat de salon ook zo weer volgeboekt. Ik geloof dat iedere schoonheidsspecialiste haar eigen klantenkring krijgt, die bij haar passen. Fijn is dat he?! Ik heb trouwe klanten, die het liefste het hele jaar afspraken willen inplannen. Ik vind dat fijn en zie dat als een win-win situatie. We kijken per half jaar en mocht de planning anders lopen dan passen we de afspraken aan ( zoals de afgelopen acht weken, door de coronavirus). De afgelopen dagen werd ik overspoeld met liefdevolle, maar ook bezorgde berichtjes van mijn trouwe klanten. Ze vroegen of ik wel aan het werk kan, of ik niet vatbaarder ben vanwege mijn gezondheidsproblemen en of ik het wel aandurf om weer te werken. Ik geloof dat alles een kwestie van vertrouwen is. Natuurlijk is  het extra spannend om weer contact te hebben met mensen
(vooral in onze branche, contactberoepen), maar ik vertrouw op mijn klanten dat als ze zich niet fit voelen niet komen, ik vertrouw op mijn vakkundigheid, heb vertrouwen dat de overheid goed na heeft gedacht over de beslissing contactberoepen weer te laten werken en stel mijn vertrouwen op God. Ik geloof dat Hij voor ons zorgt en ons beschermt. Dat wil niet zeggen dat we niet kunnen ziek worden of ons niets kan overkomen, maar voor mij persoonlijk ervaar ik een rust te weten dat ik in goede handen ben, en jullie ook! (dubbel 🙂 )  Dat maakt de stap om weer te gaan werken makkelijk. Trust me!

 

Dagboek Dag 2

Maandag 11 mei –
Ik starte vanmorgen heb ik mijn temperatuur opgemeten (36,4 C) omdat dit in het protocol covid-19 van mij word geacht.
Vervolgens heb ik een mijn mondkapje en mijn gezichtsbeschermer uitgetest, wat is dat wennen, het voelt onwennig en benauwd.
Enthousiast en een tikkeltje gespannen stond ik om 17:45 uur mijn “corona-proof” salon. Ik postte mijn Star Wars- masker foto op social media en kocht op de valreep een prachtige vintage beautycase bij Docca Atelier, voordat mijn eerste klant arriveerde.
Mijn eerste klant arriveerde precies op tijd, ze hing haar eigen jas op en desinfecteerde haar handen. Ik ben gewend om de jas van mijn klanten aan te nemen en een hand te geven, maar nu mag dat niet. Vervolgens mag ik ineens wel contact maken tijdens de behandeling. Het blijft bizar.. Mijn klant nam plaats in de behandelstoel en we startte de wax-behandeling. In het begin moest ik erg wennen aan het mondkapje en mijn gezichtsbeschermer. Al is dit niet verplicht, ik wil geen risico lopen en mijn klanten ook niet. Na de behandeling heeft de klant weer haar handen gedesinfecteerd ( volgens protocol) en op 1,5 meter afstand ( ik heb een gouden stip op de grond geplakt, als markeerpunt) contactloos betaald. Toen heb de behandelstoel, pinautomaat, de deurklinken en balie schoongemaakt voor de volgende klant. Zij stond netjes buiten in de tuin te wachten totdat ik haar ging ophalen voor haar gezichtsbehandeling. Nadat ze haar jas had opgehangen en haar handen had gedesinfecteerd, zette ze een cadeau tasje op mijn balie ” Voor het heropenen van je salon! ” zei ze vrolijk. Ik kon merken dat ze erg had uitgekeken naar dit moment. Echt zo attent van haar en ik bedankte haar hartelijk. Vervolgens opende ik de deur naar de  behandelruimte en liet mijn klant plaatnemen in de stoel. Tijdens wax-behandelingen draag ik altijd handschoenen, maar het is wel even wennen om een gezichtsbehandeling te geven met handschoenen aan. Mijn klant ervaarde het gebruik van handschoenen als prettig, ze gaf aan dat je in het begin even een krakend geluid hoort, maar dat dat wegvaagt tijdens de behandeling. De behandeling is geslaagd.Toen mijn klant weg was heb ik als eerste mijn mondkapje en gezichtsmasker afgedaan, dat voelde bevrijdend! Na het schoonmaken van de salon ( volgens protocol)   en ik de wasmachine heb voorgeprogrammeerd plofte ik met een kopje groene thee en een bakje naturel chips ( mijn guilty pleasure, geen idee waarom ik deze combi zo bijzonder vind) op mijn paarse bank. Even niets doen en weer opladen voor de volgende dag! Ik kijk terug op een mooie start en houd vertrouwen.

Mooie dag en prachtige groet,
Daphne Véronique
Eigenaar Veroda Beauty & Wellness

Try not. Do or do not. Ther is no try. | Yoda

Try not. Do or do not. Ther is no try. | Yoda

Let op


Hey Beauty,

Ik heb voorlopig helaas geen ruimte  in mijn agenda voor nieuwe klanten. Houd mijn website in gaten voor eventuele nieuwe aanmeldingen.

Alleen voor BRUIDSMAKE-UP heb ik nog ruimte in de salon.

Prachtige groet,
Daphne Veronique

Dit zal sluiten in 20 seconden

Pin It on Pinterest

Deel dit bericht